בית שמש: מחאה אדירה נגד הריסת בית הכנסת 'וילנא'

נתי קאליש No Comments on בית שמש: מחאה אדירה נגד הריסת בית הכנסת 'וילנא'

לאחר החשיפה במהדורה המרכזית השבוע, על התביעה של עיריית בית שמש להריסת בית הכנסת המרכזי "וילנא" בשכונת רמת בית שמש ד4, זאת לאחר שלא נערכו לקליטת התושבים שמתגוררים בשכונה כשנה וחצי. הרבנים מכל קהילות העיר קוראים לכל תושבי שכונת הענק, שמונה אלפי משפחות, לצאת לתפילת קבלת שבת ברחובה של עיר במחאה על ההריסה שמתוכננת לשבוע הבא

10:18
28.04.24
אבי יעקב No Comments on מי יככבו בקרוב במדורי ה'מאורסים'? בעוד שעות תוכלו לדעת

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

באחדות מופלאה בין כלל הקהילות בשכונת רמה ד'4 יתאגדו התושבים הערב, ליל שבת קודש, לתפילת קבלת שבת המונית ברחובה של עיר, בהוראת רבני השכונה

המועמד לראשות העיר, שמואל גרינברג מסר בתגובה להריסת בית הכנסת וילנא ברמת בית שמש ד4: הניהול העירוני הכושל באכלוס השכונות החדשות, שותף למעשה במעשי הבניה הבלתי חוקית! לו היה תכנון מוקדם כבר לפני 4 שנים, לא היינו מגיעים לחיכוכים, היינו מביאים פתרונות.

עבור יהודי שומר תורה ומצוות, בית כנסת הוא צורך בסיסי ויום יומי. לפיכך המצוקה היא יומיומית לאלפי המשפחות. העיריה לא בנתה בתי כנסת עבורם, גם המינימום הנדרש שהוא לכל הפחות הקצאה זמנית לשכונה חדשה – לא נעשה.

לא נקבל תירוצים. לא נכיל התנערות מאחריות והשלכתה על הש"ג. תושבים שגרים מעל לשנה וחצי בשכונה זכאים להקצאות ויפה שעה אחת קודם. אי מתן הקצאות ודחיקת הושבים לפינה, עודדה למעשה את הבניה הבלתי חוקית.

תושבי בית שמש, אפשר אחרת!

אני קורא לראש העיר, כפי שידעת להקפיא את הליכי ההקצאות, כך ראוי שתקפיאי את הליכי הריסת בתי הכנסת!



0 תגובות